- EN INVESTERING FÖR HJÄRTA OCH SJÄL

SENAST / Permalink / 0

.

Att ge pengar till väl behövande ändamål är en investering. En investering för hjärta och själ. I dag möts man av många tiggare, man vet inte deras öden. Många har åsikter om de skall sitta där eller inte, så bör man ändå se dem som en medmänniska. När jag var inne och handlade så var det en kvinna före mig och som brukar sitta och tigga utanför vår affär. Hon köpte ett kycklinglår och en smörgås. Hon betalade med säkert 5 stycken olika pantlappar. Det fattades 10 kr, jag tänkte att jag skulle ge henne det. Men jag hann inte, för kunden före hjälpte henne.

Vad glad man blir ändå att det finns medmänniskor som hjälper andra. Min teori är att om man investerar i andra människor och gör goda gärningar så får man så mycket tillbaka. Jag har en påse med urväxta kläder från min lilla son, imorgon skall jag ge henne den påsen och hoppas att hennes barn kan få användning av dem.

För tänk vad bra vi har det ändå, glöm inte bort det.

What goes around comes around. Ha en skön dag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Till top